maandag 5 april 2010

snelle pippi langkous



de juf van de jongste dochter sprak me vrijdag na school aan, of ik evt pippi langkouskleedjes wil maken voor het schoolfeest
ik heb een snelle versie al uitgetest, nu eerst zien of het alle maten in de klas ook past ( veel verschil op kleuterkes)

heb ook al eens getest of het doenbaar is om de pruikjes te maken, wel nog pijpenragers gaan halen want met de fijne ijzerdraad lukt het niet ( ook niet met 8 fijne ijzerdraadjes door de vlecht heen)



hmmmm nog wat denkwerk aan en meer wol ook precies

5 opmerkingen:

  1. en dat is met de badmuts? Leuk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, ik zou er nog een frouke aan vast maken, dan is't helemaal echt. Koddig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof!

    Wij hebben de pruiken gemaakt gewoon van stof (ook met vlechtjes van repen stof en daardoor ijzerdraad), maar wol is schoner natuurlijk.
    En dan nog 2 verschillende kousen hé ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mie, neen geen badmuts die zijn nog te groot voor haar, heb een droehoek uit tricot geknipt , tis dus geknoopt in de nek

    elza, yep ik dacht ook aan een froeke derbij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waar haalde je het patroontje van het kleedje? Ik vind dit echt leuk op de rug!

    BeantwoordenVerwijderen